Tick tack, Nej, Tik Tok

Har inte kunnat blogga under veckan för vi har inte haft nåt internät. So I'm sorry!
Men tänkte sammanfatta lite vad jag har gjort den här veckan.

Måndag: När jag red så fick jag Leo som jag haft en gång tidigare också. Om man är koncentrerad, lugn och ordenklig så gör han som man säger, annars kan han börja bocka ^.^
Som tur är har han aldrig bockat av mig, jag har bara trillat av en gång från en häst och det var i blekinge på en jättesöt men envis och ilvillig shettis.

Vi tränade på bakdelsvändning, och för alla er som inte vet vad det är så gör man så att hästen flyttar bakbenen tills den snurrat runt ett halvt varv.
Vi fick också galoppera(!) för första gången i år(!) och det gick rätt så bra. Fasst ibland så sakta han av till snabbsnabb-trav och så fick jag sakta av till långsam trav och fatta galopp.



Tisdag: Vet inte riktigt vad jag gjorde i tisdags...(Hämtar dagboken)
Tydligen så åkte jag på isen i min gamla skola med en kompis. Oturligt nog så halka jag och gled in i en sten så fick lite ont i svanskotan.

Onsdag: Om inte mitt minne har svikit mig så hade jag möss-krig med mina kompisar. Mösskrig går ut på att ta andra lagets mössor, och att inte låta dem ta din mössa. Typ...

Torsdag: Mina två kompisar kom hem till mig innan deras dans, vi åt mackor, såg på TV och såg lite mer på TV.
När de hade gått så gick mitt favoritavsnitt av The simpsons. (ser ni inledningen så kan ni föreställa er hur rästen av avsnittet var)

Den e kul

Fredag: Åt pizza och tittade på TV. Först såg vi på På Spåret(kände mig asproig när jag kunde en spindelfråga!). Sen titta jag på Catwoman. Den var bra. Inte bara för att den handlade om katter utan för att den hade en bra story.
Men ett stort minus för att det var fake på många ställen.

Lördag(idag): Varit ute och gått i solskenet medans mamma, jag och elsa hade snökrig mot varandra och försökte putta ner snö från träden och träffa oss.
Tog några fina bilder som kommer visas imon, har en liten överaskning till er då.
Ska se på Simpsons och Melodifestivalen så smorning om.

SES!
/Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0